Maurits, wil jij je even voorstellen?

Terug naar Nieuws

Sinds juli 2022 maak ik deel uit van het team bij HelderZwart als jurist aanbestedings- en bouwrecht. Daarnaast bemoei ik me graag met contracten en houd ik me bezig met het projectmatig begeleiden van Europese aanbestedingen. Genoeg te doen en te leren dus!

Puntjes op de ‘i’ en pragmatisch

Regelmatig krijg ik het verzoek om stukken van anderen te reviewen, een taak waar ik veel energie van krijg. Tegelijk leggen dergelijke werkzaamheden een bescheiden paradox bloot: soms ben ik geneigd om discussies te starten over de kleinste dingen, waar ik als het over de grote lijnen gaat juist liever pragmatisch te werk ga. Niet alles juridisch willen afdichten, maar heldere afspraken maken en die goed opschrijven. Dat betekent in mijn ogen echter wel dat elke hoofdletter of komma op de juiste plaats moet staan. 

Verder vind ik het interessant om (steeds weer) te bewijzen dat juristen echt niet alleen bezig zijn met regels en taalfoutjes. Zo vind ik het essentieel dat de sfeer binnen een projectteam goed is, dat mensen elkaar durven aan te spreken op wat goed gaat en wat beter kan en dat teamleden met de juiste energie samenwerken. Je werk kunnen doen in een prettige omgeving staat binnen HelderZwart hoog in het vaandel en die gedachte neem ik graag mee naar onze klanten. Het mooiste compliment dat ik kan krijgen is dan ook: “kijk nou, een jurist met humor!”

Waar krijg ik energie van

Los van de inhoudelijke aspecten die bij werk horen, krijg ik enorm veel energie van de goede sfeer bij HelderZwart. De combinatie van hard werken, klaar staan voor elkaar, humor en gezelligheid geeft heel veel zelfvertrouwen. Het zorgde er bovendien voor dat ik me in recordtempo thuis voelde op mijn nieuwe werkplek.

Wat maakt HelderZwart anders dan andere juridische adviesbureaus?

Mijn reden om voor HelderZwart te kiezen is simpel: de medewerker staat hier centraal! Dat grenzeloze vertrouwen straalt uit naar onze klanten en ik denk dat dat het geheim is: je medewerkers alle ruimte geven, waardoor ze nét een stapje harder rennen én tegelijk ambassadeurs worden voor hun werkgever. Wij denken daardoor in het belang van de klant. Geen dikke memo’s zonder conclusie om zoveel mogelijk uren te kunnen schrijven, maar praktisch toepasbare oplossingen zonder theoretische ballast en zo bouwen aan een mooie relatie met de klant.